Hasta ve Yakınlarının Hakları

  • Saygın hizmet almak
  • Hastanede yattığınız süre içerisinde hastalığınızla, tedavinizle ve aldığınız hizmetle ilgili tüm bilgilerin gizli     kalmasını istemek
  • Tedavinizden sorumlu doktor ve yardımcı sağlık personelini öğrenmek
  • Durumunuz hakkında bilgi için talepte bulunmak ve anlayabileceğiniz bir şekilde bu bilgilere ulaşmak,
  • Tedavinizle ilgili kararlara katılmak
  • İstediğinizde tedaviyi reddetme ve / veya durdurma hakkını kullanmak
  • Hasta dosyanız içindeki tüm bilgilere ulaşabilmek
  • Ağrınız olursa giderilmesiyle ilgili tedavi girişimlerinde söz sahibi olmak
  • Kültürel, dini inanç ve ruhsal durumunuza saygı gösterilmesini beklemek
  • Klinik inceleme, araştırma ve denek olabileceğiniz herhangi bir klinik araştırmaya katılmak veya reddetmek
  • Faturanızı gözden geçirmek ve ilgili sorularınız için açıklama istemek
  • Hasta olarak yaşamış olduğunuz deneyimle ilgili veya klinik / hastane yönetimi ve sağlık personeliyle ilgili     duygu düşüncelerinizi çekinmeden bizimle paylaşmak veya şikayetlerinizi bildirmek
  • Hasta Hakları Birimi’ne başvurarak varsa şikayetiniz veya sorularınıza cevap almak
  • Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almak